Tohum Karaköy, imkanmekan'ın düzenlediği Kara~köy atölyesinde üretilmiş mikro ölçekli bir kamusal alan projesidir. Karaköy sahil şeridinde yer almak üzere tasarlanmış modüller, alanın dönüşümünü gözlemlemek, kullanım potansiyellerini keşfetmek amacıyla kullanıcıya bırakıldı.

21 Temmuz 2010 Çarşamba

dördüncü gün






4. gün akşamı deniz kenarında tek bir modül bile yoktu. Biraz soruşturduktan sonra bir kısmı arka sokakta bulundu. Esnaf fazlasıyla "sahip çıkarak", modülleri korumasına almıştı. Daha doğrusu gündüz saatlerinde kendi aralarında paylaşarak her biri bir şekle sokmuş, kimisi zincirlemişti. Yine de en büyük ve en küçük 2 modülü ortada göremedik. Biraz daha iz sürdükten sonra ipuçları bizi simitçiye götürdü. En büyük parçayı kapmış olan simitçi, onu kullanıma uygun bulmayarak parçalara ayırmış. Konuyu açıklamak biraz zaman aldı.
"Herkes alıyordu ben de bunu aldım"
"Buna oturulmaz ki insan düşer"
"2 dakikada söktüm zaten"
"İstesem 2 dakikada yeniden yaparım"
"Park bittikten sonra ben yine bunu insanlar için yapacaktım zaten"
kayıtlara geçmiş repliklerden bazıları.

Öte yandan aşırı yağmur yüzünden malzemelerin yıprandığı ve paslanmaların başladığı görülüyor. Modüllerin hareketlerini ve yeni yerlerini kaydediyor, müdahale etmeden alandan ayrılıyoruz. Yarın yeni bir gün!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder